Hieronder vind je een aantal van de meest gestelde vragen. In het geval u het antwoord niet kunt vinden op uw vraag, aarzel dan niet om te schrijven ons een berichtje via de contact pagina.

 

FaLang translation system by Faboba

FAQs Algemeen

  • Wat doet een datalogger? +

    Een datalogger registreert data over een bepaalde periode. Deze data kan onder andere bestaan uit temperatuur, relatieve luchtvochtigheid, CO2 of analoge signalen. Een datalogger biedt de mogelijkheid om de gewenste data te meten in een door u gekozen regelmaat. De data wordt vervolgens opgeslagen en kunt u vervolgens uitlezen en controleren.

    Read More
  • Hoe kan ik een offerte aanvragen? +

    Als u een keuze heeft gemaakt, kunt u telefonisch of per email een offerte opvragen, dit kunt u ook per chat aanvragen of met het contactformulier. Het is natuurlijk ook mogelijk om meerdere offertes op te vragen voor vergelijk in kosten.

    Read More
  • Hoe weet ik of mijn dataloggers goed functioneren? +

    Door middel van kalibratie van uw dataloggers kunnen wij voor u controleren of uw apparatuur nog voldoet aan de specificaties. Voor een aantal van onze producten geldt tevens dat de kalibratie voorafgaand aan de levering van uw data loggers wordt gedaan. Als dit het geval is, ontvangt u tevens een certificaat per data logger.

    Read More
  • Wat is het verschil tussen een kalibratie certificaat en een fabriekscertificaat? +

    Een kalibratie certificaat houdt in dat er is vastgesteld dat uw datalogger voldoet aan de specificaties. Dit certificaat wordt afgegeven nadat er een controle heeft plaatsgevonden middels kalibratie. Een fabriekscertificaat houdt in dat het product zou moeten voldoen aan de voorgeschreven specificaties door middel van theoretische calculaties. De daadwerkelijke controle in de praktijk wordt echter niet uitgevoerd.

    Read More
  • 1

FAQs Kalibraties

  • Wat is kalibreren? +

    Kalibreren houdt in dat er wordt vastgesteld of de data logger een afwijking in meetwaarden vertoond. Op deze manier kan worden bepaald of de data logger nog aan de specificaties voldoet.

    Read More
  • Kan ik mijn datalogger ook aanleveren voor een controle zonder kalibratie? +

    Kalibratie = controle van uw datalogger. Er wordt gemeten of de data logger de afgelopen periode nog binnen de specificaties was.

    Read More
  • Wat is justeren? +

    Justeren vindt plaats na een kalibratie. Als er is vastgesteld dat de data logger niet meer voldoet aan de eisen en dus een afwijking vertoond, dient dit bijgesteld te worden. Het bijstellen van de data logger, zodat deze weer aan de specificaties voldoet heet justeren. De datalogger zal altijd gejusteerd worden indien dit mogelijk is.

    Read More
  • Hoe lang ben ik mijn datalogger kwijt als ik deze aanlever voor kalibratie? +

    De duur van een kalibratie is gebonden aan het model en aantal sensoren van uw meetinstrument. In de meeste gevallen duurt dit circa één werkweek.

    Read More
  • Is een kalibratierapport met een geldigheidsduur voor 2 jaar mogelijk? +

    Nee, dit is niet mogelijk. Onze kalibratie is maximaal één jaar geldig.

    Read More
  • Moet ik een afspraak maken om mijn datalogger op te sturen? +

    Nee, u kunt uw meter(s) ten alle tijden aanleveren voor kalibratie of reparatie met begeleidend schrijven naar onze vestiging te Leiderdorp.

    Read More
  • Ik heb mijn datalogger retour ontvangen maar de programmeer instellingen kloppen niet meer, waarom? +

    Dit klopt, uw datalogger wordt opnieuw geprogrammeerd met onze instellingen voor het kalibratie proces. U zult de logger opnieuw moeten programmeren met de door u gewenste instellingen.

    Read More
  • 1
  • 2

FAQs Kortingen

  • Krijg ik korting? +

    Wij hanteren verschillende kortingen. De hoogte van deze kortingen hangen samen met de hoeveelheid producten die u afneemt. Per product kunt u ook het tabblad raadplegen om deze kortingen terug te vinden.

    Read More
  • 1

FAQs Producten

  • Welk product past het beste bij mij(n) bedrijf? +

    Deze vraag is lastig te beantwoorden, maar uiteraard staan wij u graag te woord om u te adviseren. Geheel afhankelijk van wat u wilt meten, zijn er verschillende keuzes te maken. In het kort kunnen we het onderscheid maken in: Temperatuur meten, mogelijk met een interne sensor of externe voeler(s). Temperatuur en luchtvochtigheid meten. Draadloze apparatuur voor meten van analoge signalen, luchtvochtigheid, temperatuur. Co2 en/of temperatuur meten. – U vindt de verschillend producten onder de categorie applicaties.

    Read More
  • Mijn product is niet op voorraad, kan ik het wel bestellen? +

    Als een product niet op voorraad is, kunnen wij het bestellen en zal de levering wat langer op zich laten wachten. Mocht u hier meer vragen over hebben dan kunt u uiteraard navraag doen van bijvoorbeeld de verwachte levertijd. U kunt het product op de website dus gewoon bestellen.

    Read More
  • 1

FAQs Contracten

  • Wat is een onderhoudscontract? +

    U kunt bij ons een onderhoudscontract afsluiten om uw data loggers jaarlijks te laten controleren, onderhouden en repareren.

    Read More
  • Er staan meer dataloggers op mijn contract dan ik in bezit heb, hoe kan dit? +

    De factuur geeft het aantal sensoren aan, niet het aantal dataloggers. Sommige data loggers hebben meerdere sensoren, bijvoorbeeld temperatuur en luchtvochtigheid. De prijs van kalibratie wordt per sensor berekend.

    Read More
  • Mag ik mijn datalogger die onder contract staat ook eerder of later aanleveren voor kalibratie? +

    Dat is geen probleem, maar het contract geldt per jaar. Bij eerder / later aanleveren van uw data logger zal de volgende kalibratie datum ook eerder / later zijn: laatste kalibratiedatum + 12 maanden.

    Read More
  • Is het mogelijk om een contract af te sluiten waarbij kalibratie niet jaarlijks maar per 2 / 3 / 4 / 5 jaar gebeurt? +

    Nee dit is niet mogelijk, als u de dataloggers niet jaarlijks wilt laten controleren dan is een contract niet praktisch. Ons advies is om uw dataloggers wel jaarlijks te laten controleren, zodat u er van op aan kunt dat uw dataloggers binnen specificatie zijn.

    Read More
  • Ik heb mijn dataloggers nog niet opgestuurd, maar wel een factuur ontvangen, waarom? +

    De factuur voor het contract wordt altijd rond de expiratiedatum verstuurd. Als tijdens de kalibratie blijkt dat er extra kosten (bijvoorbeeld vervangen van een batterij) van toepassing zijn ontvangt u hier een separate factuur van.

    Read More
  • 1